Про мене



Годованюк Якій Петрович, майстер  виробничого навчання професії "Слюсар з ремонту автомобілів. Водій автотранспортних засобів  категорії "С1"".
05 листопада 1963 року народження
Освіта вища, закінчив  Вінницький державний педагогічний інститут
Кваліфікація «Викладач початкової військової підготовки та  фізичного виховання»
Стаж роботи:      загальний - 37 років
                             педагогічний - 29 років
Курси підвищення кваліфікації пройдено  при Хмельницькому МНЦ ПТО ПК у Хмельницькій  області
Термін проходження: 14 квітня – 04 червня 2014 року
Стажування пройдено  в ТОВ «АТП УБ ХАЕС»
Досвід моєї роботи, практики переконують що за всією різноманітністю нетрадиційних знань в основі кожного з яких лежить вибір форм і методів організації навчання, за допомогою яких можна керувати діяльністю учнів, їхнім інтелектуальним і психічним розвитком.
У виборі напрямку викладання навчального матеріалу з використання інноваційних технологій важливу роль відіграє віковий фактор. Якщо у дитячому шкільному віці уроки характеризувалися як пізнавальні, рухливі, казкові, театралізовані, то у учнів професійно-технічних навчальних закладах уроки повинні набувати характер ділової гри, які реалізуються через уроки -конференції, уроки інтерв’ю, уроки -диспути, інтегровані уроки тощо.
Не секрет, що учні, які приходять в училище не завжди впевнені у правильному виборі професії. Анкетування батьків і учнів під час зарахування до училища показує, що тільки деякі з них твердо вирішили опанувати обрану професію, а інші не подобається вчитися у школі. Діти, як правило не мають елементарних професійних навичок, що вміють доводити діло до кінця, нетерплячі, більшість з них не комунікабельні, не впевнені в собі, не мають образного творчого мислення.
Велике значення на початковому етапі навчання дати дітям зрозуміти, що для здобуття робочої професії « Слюсар з ремонту автомобіля » потрібна працьовитість, наполегливість, старанність і терпіння. Насамперед треба, щоб вони зрозуміли, що нічого не робиться легко. Орієнтація процесу навчання на розвиток особистості, формування його компетентність вимагає біль широкого використання активізуальних методів, інтерактивних технологій у освіті.
На початковому етапі навчання професії проведення виробничої практики організовуємо екскурсію на базове  підприємства АТЦ ХАЕС, де учні ознайомлюються з автотранспортним підприємством , ознайомлюються також з роботою слюсарів з ремонту  автомобілів. На підприємстві для забезпечення належної експлуатації рухомого складу є гараж-стоянка, головний виробничий корпус з приміщеннями для виконання технічного обслуговування й ремонту автомобіля та причепів, оснащені обладнанням для повного капітального ремонту автомобілів складські приміщення для збереження запасних частин і експлуатаційних матеріалів, контрольно-технічний пункт для випуску автомобілів на лінію і прийняття їх з лінії. Для забезпечення побутових потреб робітників і створення необхідних умов праці є відповідні побутові приміщення – душові , гардеробні для зберігання одягу ,кімната для харчування відпочинку тощо. 
В процесі проведення екскурсій намагаємося довести учням, що професія «Слюсар з ремонту автомобілів» дуже вважлива. Адже без справності автомобіля, безвідмовної роботи його агрегатів і механізмів залежить якісна  експлуатація рухомого складу; економічне витрачання паливно – мастильних матеріалів ,подовження експлуатації автомобілів , безпека водія на маршруті, а також матеріальна заінтересованість учасників виробничого процесу. Особливу увагу приділяю на належний  стан автотранспортного підприємства  та  умови праці. Як результат екскурсій акцентуємо увагу, що через 3 роки вони обов’язково стануть окремим механізмом у цій  складній  виробничій системі.
Щоб підприємство ефективно працювало , треба щоб на ньому працювали висококваліфіковані робітники. Одною з головних професій на підприємстві є професія  слюсаря, робота якого полягає у ремонті  автомобілів .
Від організації робочого дня і додержання правил заходів безпеки залежить якість виконання роботи.
Уроки виробничого навчання на першому курсі проводяться  у слюсарній майстерні та у лабораторії будови автотранспортних засобів, де учні одержують перші вміння та навички з обраної професії і виконують свої перші завдання.
Не на словах, а на ділі вони починають відчувати зростання  свого професіоналізму, з’являється впевненість у своїх можливостях. Перші роботи виставляю на виставках технічної творчості, а потім використовую їх як навчальне приладдя, роздатковий матеріал. Є учні, які швидко оволодівають прийомами праці. Як правило, їм доручається виконувати додаткові роботи з теми, що вивчається, такого рівня, як це передбачено програмою виробничого навчання. Іноді я даю їм складніші роботи.
Період в майстернях найважливіший, бо майстер формує навчальні вміння, вивчає можливості кожного учня, закладає базу для правильного і раціонального виконання окремих трудових прийомів, учить основам  майбутнього професіоналізму.
До кожного уроку готую дидактичне і матеріальне забезпечення учнів для навчальної роботи двох рівнів (на відміну від традиційного уроку, коли всі учні виконують роботу одного рівня), інструктивно-технологічні картки, робочі креслення на вироби, заготовки на різноманітну продукцію.
Дотримуюсь дидактичного принципу наочності навчання, що підвищує інтерес до заняття і увагу на уроці. В учнів складається конкретне уявлення про матеріал, який вивчається, він стає доступнішим і легшим для розуміння.
Майстер повинен поєднати свої пояснення з умілою демонстрацією прийому робіт , використовую метод особистого показу тренувальних вправ щодо виконання певних робіт, обов’язково рекомендую раціональні прийоми виконання . Значну увагу приділяю високопродуктивним прийомам та формую навички високої культури праці. Особливе значення на сьогодні для учнів являється демонстрація інформації з інтернету про використання новітніх технологій при технічному обслуговуванні та ремонті автотранспортніх засобів . В своїй роботі   використовую  проектор з відображенням зображення на широкому екрані
Для підвищення якості проведення уроків виробничого навчання застосовую метод частково-пошукового проблемного  викладу матеріалу. При цьому учні виявляють самостійність у роботі, розвивають творчу і пізнавальну діяльність вчаться логічно мислити.
Постановка питання і завдання для учнів проблемного характеру повинні бути пов’язані з їхньою конкретною діяльністю на уроці і продовжені майстром у ході самостійної роботи учнів. Складаю проблемні ситуації так, щоб вони виникли непередбачено, але були доступні для їх вирішення. Наприклад, на уроці ставлю  запитання: «Як діє слюсар коли неможливо відрегулювати зазори у газорозподільному механізмі » Заслуховую думки кожного учня. Вважаю, якщо створити ситуацію і запропонувати учням самостійно подумати над її вирішенням, то таким чином можна стимулювати учнів до пошукової діяльності. Вирішення цієї ситуації сприятиме також розвитку практичних дій, вмінню працювати самостійно.
З метою чіткого засвоєння практичних навичок пропоную учням технічний диктант ,логічний диктант. Це допомагає їм досконаліше закріпити свої знання, здобути якомога кращих навичок та вміння, оволодіти практичного застосування набутих знань.
 Важливий аспектом  роботи рахую – різнорівневий підхід до проведення уроків виробничого навчання (як один із методів інноваційних технологій). Звертаю увагу на учнів, які швидко оволодівають запланованими прийомами праці. Як правило, їм доручаю виконати додаткові роботи  з теми, що вивчається. Саме для них під час навчання на виробництві надаю їм такі робочі місця, які дають змогу отримати вищій розряд у ході проведення поетапної атестації, передбачаю надання таким учням робочих місць і робіт підвищеного рівня складності. І наставники у таких учнів мають більш кваліфікований рівень.
Різнорівневе виробниче навчання сприяє розвитку задатків творчої особистості учнів, стимулює їх до виконання робіт вищого рівня складності і в кінцевому рахунку – до досягнення високого кваліфікованого рівня, що відповідає потребам ринку праці. 

Немає коментарів:

Дописати коментар